8.3.11

Watercolor talk

This was actually my very first watercolor, it dates back to 2004 when I was taking watercolor classes. The other paintings done in this class were, oddly enough, not as satisfying. // Celle-ci était ma toute première aquarelle, elle date de 2004 quand je prenais des cours d'aquarelle. Les autres peintures que j'ai faites pendant ces cours étaient bizarrement moins satisfaisantes.



A bit of landscape research for one of my projects, this part of the story was to be set in a semi-desertic, very dry land. I used photos taken near Ayers Rock, Australia for inspiration. // Une petite recherche de paysage pour l'un de mes projets; cette partie de l'histoire devait se dérouler dans un lieu très sec, presque désertique. Je me suis inspirée de photos prises autour d'Ayers Rock en Australie.


No comments: